Skin + Hair

Follow us:

COVID-19 και περιποίηση των μαλλιών.

Ο COVID_19 μπορεί να επιζήσει στο χαρτί για 24 ώρες, ενώ στο ανοξείδωτο ή το πλαστικό για 2-3 ημέρες, αλλά τι συμβαίνει με τα μαλλιά; ⁣⁣

⁣⁣Μέχρι στιγμής, δεν έχουμε επιβεβαιωμένες μελέτες, που να αποδεικνύουν ότι τα μαλλιά αποτελούν πηγή διάδοσης του ιού. Τα χέρια αποτελούν σαφώς, πιθανότερη εστίας μόλυνσης από τα μαλλιά. Επίσης, όταν ακολουθούμε πιστά τις οδηγίες των ειδικών επιστημόνων υγείας και μένουμε σπίτι, ο κίνδυνος μετάδοσης του ιού στα μαλλιά μέσω των αερολυμάτων των σταγονιδίων από το βήχα / φτάρνισμα μειώνεται.
⁣⁣

Τι μπορείτε να κάνετε για να σταματήσετε την εξάπλωση του COVID-19 μέσω των μαλλιών;

Για να αποφύγετε τη διασπορά του ιού, μέσω των μαλλιών οφείλετε να:

  • Αποφύγετε να αγγίζετε ή να τραβάτε τα μαλλιά σας, καθώς τα χέρια είναι οι πιο μολυσμένες επιφάνειες.
  • Πριν βγείτε τραβήξτε τα μαλλιά σας πίσω και έξω από το πρόσωπο. Μην τα αγγίζετε πάλι μέχρι το τέλος της ημέρας και φροντίστε να απολυμάνετε τα χέρια ανά τακτά χρονικά διαστήματα
  • Αποφύγετε τις συναθροίσεις και να μείνετε σπίτι, όπως άλλωστε υποδεικνύουν οι οδηγίες και οι κατευθύνσεις των ειδικών υγείας
  • Φοράτε προστατευτικά καλύμματα όπως μάσκες, γάντια, καπέλα κ.ά.
  • Αποφύγετε να χρησιμοποιείτε συχνά βούρτσες για τα μαλλιά, καθώς ενδέχεται να μεταδίδουν τον ιό.

Για να είστε ασφαλείς:

  • Πραγματοποιείτε το πλύσιμο των μαλλιών σας καθημερινά και στο τέλος της ημέρας (αν βγείτε να εργαστείτε ή έχετε άλλες εξωτερικές υποχρεώσεις).
  • Δεν απαιτείται ειδικό σαμπουάν, καθώς όλα τα σαμπουάν περιέχουν δραστικές ουσίες για την απομάκρυνση της βρωμιάς ή του ιού.
  • Αποφύγετε να χρησιμοποιείτε τα σαμπουάν χωρίς ξέβγαλμα, τα οποία δεν καθαρίζουν πραγματικά τα μαλλιά.
  • ⁣⁣Να θυμάστε, ότι το καθημερινό λούσιμο των μαλλιών μπορεί να οδηγήσει σε ξηρότητα και ευαισθησία, επομένως, φροντίστε να χρησιμοποιείτε απαλά σαμπουάν χωρίς χημικές ουσίες. Τα μαλακτικά, που χρησιμοποιείτε, φροντίστε να είναι βασισμένα στη σιλικόνη, που προσφέρει σημαντικά οφέλη για τα ξηρά και αποδυναμωμένα μαλλιά. Τέλος, ενισχύστε τα μαλλιά σας με θρεπτικές μάσκες ενυδάτωσης και εντατικής φροντίδας, μία φορά την εβδομάδα.
  • Αποφύγετε τη συχνή χρήση συσκευών θερμότητας στα μαλλιά σας και αφήστε τα να στεγνώνουν με φυσικό τρόπο.
  • Περιποιηθείτε τα μαλλιά σας με ειδικά λάδια θρέψης, όπως morocconoil ή argan oil, από τη μέση ως τις άκρες.

Για οποιαδήποτε απορία που μπορεί να έχετε σχετικά με την περιποίηση των μαλλιών σας, μη διστάσετε να μας καλέστε στο 210 9600 930 ή να αποστείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στο info@skinandhair.gr.

Παγκόσμια Ημέρα Υγείας 2020. Η σκέψη μας, σε αυτούς που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της μάχης κατά του κορωνοϊού.

Η 7η Απριλίου έχει καθιερωθεί ως Παγκόσμια Ημέρα Υγείας, σε ανάμνηση της ημερομηνίας ίδρυσης του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ). Ο φετινός εορτασμός της ημέρας αυτής είναι αφιερωμένος στο έργο των νοσηλευτών, των μαιών και όλων των επαγγελματιών υγείας, οι οποίοι αποτελούν τον βασικό πυλώνα, στον οποίο στηρίζεται το εκάστοτε σύστημα υγείας.

Η φετινή παγκόσμια ημέρα συμπίπτει με την πανδημία του νέου κορωνοϊού, με μια πρωτοφανή υγειονομική κρίση, που απειλεί την υγεία και τη ζωή των πολιτών σε πολλές χώρες του κόσμου. Σήμερα, η πανδημία δοκιμάζει τα όρια των συστημάτων υγείας σε εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο. Οι άνθρωποι που στέκονται στην πρώτη γραμμή αυτής της μάχης, στηρίζοντας τα εθνικά συστήματα υγείας είναι οι γιατροί, οι νοσηλευτές, το παραϊατρικό και διοικητικό προσωπικό, οι διασώστες, αυτοί που μάχονται τον ιό και σώζουν ανθρώπινες ζωές, καθημερινά.

Σε αυτούς αφιερώνεται η σημερινή ημέρα και στον ανιδιοτελή αγώνα που δίνουν υπό αντίξοες συνθήκες, ενώ πολλές φορές δεν διαθέτουν τα απαραίτητα μέσα αυτοπροστασίας. Το 2020 είναι άλλωστε, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, το Διεθνές Έτος Νοσηλευτών/Νοσηλευτριών και Μαιών/Μαιευτήρων.

Ο Δρ. Σωτήρης Θεοχάρης επισημαίνει σχετικά: « Φέτος, η Παγκόσμια Ημέρα Υγείας μας βρίσκει όλους πολύ διαφορετικά από άλλες χρονιές και εορτάζεται σε μία πολύ δύσκολη στιγμή. Οι ιατροί, οι νοσηλευτές, το παραϊατρικό προσωπικό και τόσοι άλλοι εργάζονται νυχθημερόν και σήμερα επωμίζονται μερικά από τα μεγαλύτερα βάρη της ιατρικής φροντίδας, για να είμαστε εμείς ασφαλείς. Αυτοί είναι οι μαχητές της πρώτης γραμμής, στην δύσκολη δοκιμασία της πανδημίας. Για να ανταπεξέλθουν, χρειάζονται τη στήριξη όλων μας. Ως ελάχιστη πράξη ηθικής ανταμοιβής στο έργο και την προσφορά τους οφείλουμε να ακολουθούμε τις οδηγίες των αναγνωρισμένων οργανισμών και επιστημόνων, που προάγουν την υγεία. Οφείλουμε να μείνουμε σπίτι, με αισιοδοξία για την επόμενη ημέρα. Τηρώντας τα μέτρα, που μας υποδεικνύουν οι ειδικοί, στέλνουμε ένα μεγάλο “ευχαριστώ” σε αυτούς που μάχονται για καλύτερες συνθήκες και υπηρεσίες στη δημόσια υγεία».

• Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας (Ε.Ο.Δ.Υ) https://eody.gov.gr/neos-koronaios-covid-19
• Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (Π.Ο.Υ) https://www.who.int/health-topics/coronavirus#tab=tab
• Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος https://pis.gr/

Εκτελέστηκε η αποστολή παράδοσης προς το Γηροκομείο Αθηνών.

Στις ιδιαίτερες και πρωτόγνωρες συνθήκες που βιώνουμε, η χώρα μας βρίσκεται αντιμέτωπη με μια πρωτοφανή υγειονομική απειλή. Το τελευταίο διάστημα, τα γηροκομεία, που φιλοξενούν ηλικιωμένους, οι οποίοι ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες υψηλού κινδύνου, χρειάζονται τη βοήθειά μας. Μόνο με ομοψυχία, αίσθημα συλλογικής ευθύνης και κοινωνικής αλληλεγγύης θα καταφέρουμε όλοι μαζί να κερδίσουμε και αυτή τη μάχη.

Η δερματολογική κλινική Skin and Hair Medical Care έχει αποδείξει έμπρακτα, από την ίδρυσή της, την αγάπη και τη στήριξή της, σε οργανισμούς, σωματεία και συλλόγους, που έχουν απόλυτη ανάγκη. Έτσι και τώρα, με χαρά ανταποκριθήκαμε στην έκκληση, που απηύθυνε το Γηροκομείο Αθηνών για τρόφιμα, είδη καθαρισμού, απολυμαντικά και άλλα είδη πρώτης ανάγκης.

Το Γηροκομείο Αθηνών, λειτουργεί από το 1864, προσφέροντας τις υπηρεσίες του στην τρίτη ηλικία. Συγκεκριμένα, αυτήν τη δύσκολη περίοδο φιλοξενούνται 142 ηλικιωμένοι συνάνθρωποι μας, που είναι μοναχικοί ή στερούνται οικογένειας, ενώ απασχολούνται 100 εργαζόμενοι, ιατροί και νοσηλευτικό προσωπικό, καταβάλλοντας καθημερινά υπεράνθρωπες προσπάθειες, εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού.

Με ανακοίνωση, που εξέδωσε, ο πρόεδρος του Δ.Σ. του γηροκομείου Αθηνών, κ. Ζώης Κολιός επισημαίνει ό,τι έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα εδώ και πολύ καιρό, έχουν απολυμανθεί οι χώροι ενώ, εδώ και 25 μέρες υπάρχει απαγόρευση της εισόδου σε όλους τους επισκέπτες αλλά και απαγόρευση εξόδου για όσους ηλικιωμένους έβγαιναν έξω.

Ο Δρ. Σωτήρης Θεοχάρης δήλωσε σχετικά: “Σήμερα, η εταιρεία μας απέστειλε υγειονομικό υλικό στο Γηροκομείο Αθηνών. Ειδικότερα, αποστείλαμε είδη καθαρισμού (γάντια, καθαριστικά, απολυμαντικά) καθώς και είδη προσωπικής υγιεινής (πάνες ενηλίκων κ.ά.). Είμαστε πραγματικά χαρούμενοι, που μπορούμε να συνεισφέρουμε στους ηλικιωμένους συνανθρώπους μας, που το έχουν απόλυτη ανάγκη, ιδιαίτερα το τελευταίο διάστημα. Εκ μέρους όλης της ομάδας της Skin and Hair, θα ήθελα, παράλληλα, να συγχαρώ το διοικητικό προσωπικό του Γηροκομείου Αθηνών αλλά και όλο το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, που εργάζεται αδιάκοπα και εξασφαλίζει καθημερινά συνθήκες αξιοπρεπούς και ασφαλούς διαβίωσης στους 140 και πλέον ηλικιωμένους, που φιλοξενούνται εκεί. Τέλος, απευθύνω έκκληση και ανοιχτή πρόσκληση, σε όποιον έχει τη δυνατότητα να συνεισφέρει και εκείνος, με όσα μέσα διαθέτει. Είναι το ελάχιστο, που μπορούμε να πράξουμε για να δείξουμε την αγάπη και το σεβασμό μας στους ανθρώπους που μας μεγάλωσαν. Να τους πούμε ένα μεγάλο ευχαριστώ για τα μαθήματα ζωής που μας έδωσαν, για όλα όσα απλόχερα μας προσέφεραν και μας προσφέρουν.»

Ο μόνος λόγος για να βγούμε από το σπίτι!

Η εθελοντική αιμοδοσία  δεν είναι απλώς μια πράξη αγάπης, ανθρωπιάς και ελπίδας. Είναι η έμπρακτη απόδειξη της αλληλεγγύης και  της ανιδιοτέλειας προς τους συνανθρώπους μας. Η μέγιστη πράξη ευθύνης για να σωθεί μια ζωή! Ειδικά, στους χαλεπούς καιρούς, που διανύουμε εν μέσω κορωνοϊού, είναι χρέος όλων μας να ενισχύσουμε την αιμοδοσία, αναδεικνύοντας τη σημασία και την ανεκτίμητη αξία του εθελοντισμού.

Το τελευταίο διάστημα, οι μονάδες αιμοδοσίας των νοσοκομείων
ήρθαν σε δυσχερή θέση καθώς η πανδημία οδήγησε στον φόβο των πολιτών να εισέλθουν
στα νοσοκομεία, σύσταση που υποστηρίζεται και από όλους τους παγκόσμιους και
εθνικούς φορείς υγείας (WHO, ΕΟΔΥ, Υπ. Υγείας) για τον περιορισμό της εξάπλωσης
της επιδημίας του Κορωνοϊού. Ως αποτέλεσμα, έχει επέλθει αναπόφευκτα σημαντική
μείωση στην προσέλευση αιμοδοτών και οξεία μείωση των αποθεμάτων αίματος, θέτοντας
σε κίνδυνο τη ζωή πολλών συνανθρώπων μας που χρειάζονται αίμα αυτήν την δύσκολη
περίοδο. Η επιδημία του ιού
SARS-CoV-2 που εξελίσσεται και στη χώρα μας αναμένεται να επιδράσει αρνητικά
στην ασφάλεια των μεταγγιζομένων ασθενών λόγω της ελάττωσης των αποθεμάτων
αίματος.

Το Εθνικό Κέντρο Αιμοδοσίας με την καμπάνια «Δίνω αίμα στην εποχή του Covid -19» ενημερώνει αλλά και καλεί τους πολίτες να εξαλείψουν την επιφυλακτικότητα, τον φόβο και τον πανικό και να συνεχίσουν να προσφέρουν απλόχερο το δώρο της ζωής, το αίμα τους. Ειδικότερα, τονίζουν ό,τι ο κορωνοϊός είναι ένας αναπνευστικός ιός, μεταδιδόμενος με σταγονίδια. Δεν μεταδίδεται με το αίμα, το οποίο ελέγχεται για όλες τις άλλες ασθένειες, όπως κανονικά συνέβαινε μέχρι σήμερα.

Συγκεκριμένα, με οργανωμένες εθελοντικές αιμοδοσίες, τηρώντας όλους τους κανόνες ασφαλείας, αποστάσεις μεταξύ των ατόμων, μάσκες, γάντια κ.ά., οι αιμοδότες δεν διατρέχουν κανένα κίνδυνο. Γι’ αυτό, χρειάζεται ακόμη περισσότερη ενημέρωση για να μπορέσουμε να στηρίξουμε όλοι έμπρακτα το σύστημα δημόσιας υγείας, τους γιατρούς αλλά και το νοσηλευτικό προσωπικό της χώρας μας, που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της προσπάθειας αντιμετώπισης της πανδημίας.

Έκτακτη
αιμοδοσία την Τετάρτη 1 Απριλίου στον Δήμο Γλυφάδας

Ο Δήμος
Γλυφάδας διοργανώνει αύριο έκτακτη εθελοντική αιμοδοσία, σε συνεργασία με το
Ασκληπιείο Βούλας, από τις 10 το πρωί έως τη 1 το μεσημέρι, στο Παλαιό
Δημαρχείο, κατόπιν ραντεβού.

Ο
Δερματολόγος – Δερματοχειρουργός Σωτήρης Θεοχάρης ανέφερε σχετικά: «Οι ανάγκες
για αίμα είναι, σήμερα, μεγαλύτερες παρά ποτέ. Ας βοηθήσουμε όλοι στο μέτρο,
που μπορούμε τους συνανθρώπους μας, που βρίσκονται αντιμέτωποι με προβλήματα
υγείας. Οι εθελοντικές αιμοδοσίες, στις οποίες λαμβάνονται όλα τα ενδεδειγμένα
μέτρα με σεβασμό στους κανόνες και τις οδηγίες του ΕΟΔΥ, βοηθούν να συγκεντρωθεί
όσο το δυνατόν περισσότερο αίμα, για αυτούς που το έχουν απόλυτη ανάγκη. Μένουμε
σπίτι και βγαίνουμε μόνο για να δώσουμε αίμα. Για να χαρίσουμε ζωή.»

Μελάνωμα: μένουμε σπίτι και αυτοεξεταζόμαστε!

Η καμπάνια «μένουμε σπίτι» αποτελεί μια καλή ευκαιρία για να
αυτοεξεταστούμε με στόχο την πρώιμη ανίχνευση και πρόληψη του μελανώματος. Μετά
την τακτική εξέταση του δέρματος από ειδικό Δερματολόγο αλλά και την ορθή εφαρμογή
των κανόνων αντιηλιακής προστασίας, η αυτοεξέταση αποτελεί ένα ακόμη μέτρο στη
φαρέτρα προστασίας από τον καρκίνο του δέρματος και ειδικότερα του μελανώματος.

Συγκεκριμένα, στην περίοδο της κοινωνικής απομάκρυνσης, που διανύουμε, καλό
είναι να προβαίνετε σε αυτοεξέταση του δέρματός σας, σε όλη του την επιφάνεια,
από το τριχωτό της κεφαλής μέχρι και τις άκρες των ποδιών σας. Με τον τρόπο
αυτόν, μπορείτε να παρακολουθείτε τυχόν αλλαγές στους υπάρχοντες σπίλους ή την εμφάνιση
νέων στο σώμα σας. Η έγκαιρη ανίχνευση του καρκίνου του δέρματος θεωρείται
εξαιρετικά σημαντική και κρίσιμη για την ίαση του ασθενούς.

Η δερματολογική κλινική Skin and Hair Medical Care με υψηλό
αίσθημα ευθύνης απέναντι στην κρισιμότητα των περιστάσεων και των δύσκολων ωρών,
που διανύει η χώρα μας, σας ενημερώνει καθημερινά για διάφορα ζητήματα, που σας
απασχολούν. Είναι η προτεραιότητά μας, να σας κρατάμε συντροφιά και να σας ενημερώνουμε
σωστά για οτιδήποτε σχετικό με το δέρμα αλλά και να σας μεταδίδουμε τη θετική μας
ενέργεια για να περάσει όσο το δυνατόν καλύτερα αυτό το χρονικό διάστημα.

Ειδικότερα, η αυτοεξέταση του δέρματος και των σπίλων στο σώμα σας είναι αναγκαία,
σε περιπτώσεις, πολλαπλών σπίλων στο δέρμα σας, ιστορικού δερματικού καρκίνου ή
μελανώματος στο οικογενειακό σας περιβάλλον, εγκαύματος από τον ήλιο κ.ά.

Τι παρατηρούμε κατά την αυτοεξέταση του δέρματος;

Ελέγχοντας σπίλους, κοινά αποκαλούμενους στην καθομιλουμένη «ελιές» για κλινικά σημεία αλλαγής ακολουθούμε τον κανόνα ABCDE. Το γράμμα Α υποδηλώνει την ασυμμετρία (Αsymmetry), το Β το ανώμαλο όριο (Border). Ύποπτη είναι μια ελιά, η οποία εμφανίζει ανομοιομορφία στο χρώμα της (Color) η και εκείνη με μεγάλη διάμετρο D (ισχύει ο γενικός κανόνας, ύποπτος σπίλος μεγαλύτερος από πέντε χιλιοστά). Το E υποδηλώνει την ανύψωση ή την εξέλιξη και αλλαγή (Elevation, evolving). Ύποπτες, επίσης, χαρακτηρίζονται οι περιπτώσεις μεταβολής ενός υπάρχοντος σπίλου, αύξησης του μεγέθους του ή και αλλαγής του χρώματος του.

Η αυτοεξέταση δέρματος βήμα προς βήμα

Εξετάστε προσεκτικά το πρόσωπό σας, μην παραλείπετε τη
μύτη, τα χείλη, το στόμα και τα αυτιά σας μπροστά και πίσω. Μπορείτε να
χρησιμοποιήσετε έναν καθρέφτη για να έχετε μια καθαρή εικόνα.

Ελέγξτε προσεκτικά το τριχωτό της κεφαλής σας, χρησιμοποιώντας ένα πιστολάκι και ένα καθρέφτη. Αν το επιθυμείτε, ζητήστε τη βοήθεια ενός ανθρώπου από την οικογένεια σας.

Εξετάστε προσεκτικά τα χέρια σας: τις παλάμες, ανάμεσα στα δάχτυλα αλλά και τα νύχια σας. Στη συνέχεια, σταθείτε μπροστά από τον ολόσωμο καθρέφτη και ελέγξτε την περιοχή γύρω από τους αγκώνες και τα μπράτσα. Μην ξεχνάτε τις μασχάλες.

Εστιάστε στο λαιμό, το στήθος και τον κορμό. Οι γυναίκες πρέπει να ελέγχουν και την κάτω πλευρά του στήθους. Σε καθιστή στάση, εξετάστε την περιοχή των γεννητικών οργάνων με τη βοήθεια ενός καθρέφτη.

Ζητήστε τη βοήθεια ενός ανθρώπου από την οικογένεια σας για να ελέγξει το πίσω μέρος του λαιμού, της πλάτης, των ώμων, των ποδιών κ.ά. Τέλος, μην ξεχνάτε τα πέλματα και την φτέρνα.

Εάν παρατηρήσετε μια δερματική βλάβη που δεν προϋπήρχε, έναν σπίλο, που
αιμορραγεί έχετε οποιαδήποτε απορία ή αμφιβολία μετά την αυτοεξέταση, μη
διστάσετε να επισκεφτείτε τον δερματολόγο σας για δερματοσκόπηση και
χαρτογράφηση σπίλων.

Η φροντίδα του δέρματος εν μέσω κορωνοϊού.

Η πανδημία του κορωνοϊού, πλήττει και δοκιμάζει σκληρά την ελληνική κοινωνία. Στη μάχη κατά της νόσου, μένουμε σπίτι και επιδεικνύουμε ατομική ευθύνη για να περιορίσουμε τη διασπορά του ιού.

Για όλο αυτό το χρονικό διάστημα, φροντίστε να παραμείνετε ψύχραιμοι, αισιόδοξοι, ήρεμοι και πρωτίστως, οπλισμένοι με ελπίδα και δύναμη για το μέλλον. Για οποιοδήποτε πρόβλημα δερματολογικής ή δερματοχειρουργικής φύσεως, που σας απασχολεί, μη διστάσετε να απευθυνθείτε στον Δερματολόγος σας.

Η ενυδάτωση, η φροντίδα αλλά και η προστασία του δέρματός σας είναι εξαιρετικά σημαντικά στο πλαίσιο της καθημερινής χρήσης απολυμαντικών και αντισηπτικών. Συγκεκριμένα, όπως επισημαίνει η Ελληνική Δερματολογική και Αφροδισιολογική Εταιρεία “τα απολυμαντικά αποτελούν ένα χρήσιμο συμπλήρωμα στο πλύσιμο με χλιαρό νερό και σαπούνι για την αντιμετώπιση των παθογόνων μικροοργανισμών, όπως είναι ο νέος κορωνοϊός”.

Ο ιός αυτός, όπως και πολλά άλλα παθογόνοι μικροοργανισμοί, δομικά διαθέτει ένα εξωτερικό περίβλημα που λέγεται έλυτρο και αποτελείται από λιπίδια και πρωτεΐνες. Λόγω των λιπιδίων, το έλυτρο διαλύεται εύκολα από το σαπούνι και το χλιαρό νερό και ο κορωνοϊός πεθαίνει. Ωστόσο το σαπούνι και το νερό δεν είναι πάντοτε εύκαιρα, ενώ το σαπούνισμα δεν σκοτώνει απαραιτήτως όλους τους άλλους παθογόνους μικροοργανισμούς. Έτσι αναλόγως με την περίσταση μπορεί να χρειάζεται απολύμανση.

Ο Covid – 19 εκτιμάται ότι καταπολεμάται αποτελεσματικότερα από ορισμένα αντισηπτικά – απολυμαντικά, που περιέχουν αλκοόλ σε περιεκτικότητα 62-71%, χλώριο (υποχλωριώδες νάτριο) σε συγκέντρωση 0,1%, ή υπεροξείδιο του υδρογόνου σε περιεκτικότητα 0,5%. Ωστόσο, η υπέρ το δέον χρήση αυτών επιφέρει αρνητικές επιπτώσεις στο δέρμα μας.

Η ξηροδερμία, αποτελεί την πρώτη αρνητική επίπτωση, η οποία προκαλείται συνήθως από κακής ποιότητας αντισηπτικά και εμφανίζεται συνηθέστερα σε άτομα, με ευαισθησία στο δέρμα. Σε κάθε περίπτωση, φροντίστε να χρησιμοποιείται καλής ποιότητας αλκοολούχα αντισηπτικά, διότι αυτά με τους μαλακτικούς παράγοντες, που περιέχουν, είναι πιο φιλικά προς το δέρμα. Επίσης, η συνεχής και επαναλαμβανόμενη χρήση των προϊόντων αυτών, μπορεί να επιφέρει δερματίτιδα εξ επαφής. Τα κυριότερα συμπτώματα αυτής, που κυμαίνονται από ήπια έως πολύ σοβαρά, είναι η ξηρότητα, ο ερεθισμός, ο κνησμός, η απολέπιση, τα «σκασίματα» στο δέρμα, οι ρωγμές ή ακόμα και αιμορραγία και πόνο, ενώ το δέρμα γίνεται τραχύ και ξηρό.

Επιπρόσθετα, η αλλεργική δερματίτιδα εξ επαφής, αποτελεί ένα ακόμα αρνητικό επακόλουθο και οφείλεται στα λοιπά συστατικά των αντισηπτικών. Ωστόσο, πρόκειται για σπάνια επίπτωση. “Στις πιο σοβαρές μορφές της, οι οποίες είναι ακόμα σπανιότερες, η αλλεργική δερματίτιδα εξ επαφής μπορεί να συνοδεύεται από συμπτώματα αναφυλαξίας (π.χ. δυσκολία στην αναπνοή, πρήξιμο στο πρόσωπο, στα χείλη, τη γλώσσα κ.λπ.)” αναφέρει η ΕΔΑΕ.  

Άλλοι επιβαρυντικοί παράγοντες είναι το πλύσιμο των χεριών με καυτό νερό και το συνεχές στέγνωμα είτε στον καυτό αέρα είτε με κακής ποιότητας υφασμάτινες ή χάρτινες πετσέτες. Η δερματίτιδα είναι επίσης πιθανότερη σε όσους δεν χρησιμοποιούν τακτικά ενυδατικές κρέμες χεριών.

Από τις πιο σημαντικές προτροπές των ειδικών είναι, μεταξύ άλλων, να μην χρησιμοποιείτε τα απολυμαντικά ως εναλλακτική λύση του πλυσίματος με σαπούνι, να διαβάζετε προσεκτικά τις οδηγίες χρήσης των απολυμαντικών, να κλείνετε σφικτά τα μπουκάλια των προϊόντων, μετά τη χρήση τους και να ενυδατώνετε τα χέρια σας με κρέμες περιποίησης, συχνά.

Ο Δερματολόγος – Δερματοχειρουργός Σωτήρης Θεοχάρης δήλωσε σχετικά: “Αυτήν την κρίσιμη περίοδο, οφείλουμε όλοι να επιδείξουμε ατομική ευθύνη και να ακολουθούμε πιστά τις οδηγίες των ειδικών. Ας γίνει το κάθε σπίτι ένα οχυρό προστασίας της ζωής απέναντι σε αυτήν την πρωτόγνωρη συνθήκη. Η σκέψη μας είναι καθημερινά σε όλους τους συναδέλφους γιατρούς, το νοσηλευτικό και το υπόλοιπο προσωπικό των νοσοκομείων, αλλά και όλους τους λειτουργούς του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα που δίνουν την ψυχή τους, σε δύσκολες συνθήκες, για την επιβίωση της Ελλάδας και των Ελλήνων. Η δερματολογική κλινική Skin and Hair αλλά και εγώ, προσωπικά, συνεχίζουμε στην πρώτη γραμμή και είμαστε παρόντες για όποιο δερματολογικό πρόβλημα σας απασχολεί. Μένουμε σπίτι, μένουμε αισιόδοξοι, μένουμε αποφασισμένοι, μένουμε υγιείς! Εύχομαι σε όλες και όλους καλή δύναμη με υγεία πάνω από όλα!”

Πηγή Άρθρου

COVID-19: Τα αντισηπτικά, τα απολυμαντικά και η φροντίδα του Δέρματος. www.edae.gr/dermatologos, 2020, https://bit.ly/2WU3eKm Accessed 23 Mar. 2020.

Μένουμε fit και γυμναζόμαστε στο σπίτι!

Αυτήν τη περίοδο, όλοι μένουμε σπίτι και προτάσσουμε, ότι η ασφάλεια και η κοινωνική αποστασιοποίηση είναι προτεραιότητα όλων μας.

Σε αυτήν την δύσκολη συγκυρία, είναι σημαντικό να διατηρούμε το σώμα μας υγιές. Η καλή φυσική κατάσταση είναι ένας σημαντικός μηχανισμός για να αντιμετωπίσουμε τη δυσάρεστη πραγματικότητα, των τελευταίων εβδομάδων και τα αρνητικά συναισθήματα, που επιφέρει η πανδημία του κορωνοϊού.

Να θυμάστε, ό,τι η άσκηση είναι θεραπεία, ψυχική και σωματική! Ένα καθημερινό πρόγραμμα γυμναστικής, σύντομης διάρκειας, είναι αρκετό για να είμαστε υγιείς.

Η Κλεάνθη Καραγεωργίου, απόφοιτη ΤΕΦΑΑ του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και υπεύθυνη των θεραπειών σώματος της κλινικής Skin and Hair Medical Care μας δίνει χρήσιμες συμβουλές αλλά και μας ενημερώνει για εύκολες ασκήσεις γυμναστικής, που μπορούμε να πραγματοποιήσουμε με εξοπλισμό, που όλοι έχουμε, μέσα στο σπίτι μας.

1. Μένουμε σπίτι, όχι ξαπλωμένοι! Τώρα, που οι ρυθμοί της καθημερινότητάς μας έχουν αλλάξει, είναι σημαντικό να διατηρήσουμε ένα σταθερό καθημερινό πρόγραμμα μένοντας σπίτι και να μην περνάμε την ημέρα μας, ξαπλωμένοι. Αν εργαζόμαστε από το σπίτι, είναι σημαντικό να σηκωνόμαστε το πρωί, να ντυνόμαστε, να καθαρίζουμε τον προσωρινό χώρο εργασίας, να τρώμε υγιεινά και να δουλεύουμε με διαλείμματα – όπως θα κάναμε αν βρισκόμασταν στο γραφείο.

2. Γυμναστική στο σπίτι. Η σωματική άσκηση επιδρά θετικά, τόσο στη σωματική, όσο και την ψυχική μας υγεία, ενώ παράλληλα, δρα προληπτικά ή/ και θεραπευτικά έναντι χρόνιων παθήσεων του ανθρώπινου οργανισμού. Η θωράκιση του ανοσοποιητικού συστήματος, η βελτίωση της καρδιακής λειτουργίας, η διατήρηση ενός υγιούς σωματικού βάρους, η αύξηση αντοχής, η σωστή κυκλοφορία του αίματος και η βελτίωση της αυτοπεποίθησης και της ποιότητας ζωής είναι, μεταξύ άλλων, τα κυριότερα οφέλη, που θα αποκομίσουμε από την άθληση στο σπίτι.

Στις παρακάτω εικόνες, μπορείτε να δείτε κάποιες ενδεικτικές προτάσεις για αερόβια γυμναστική στο σπίτι. Χρησιμοποιώντας μια καρέκλα και ένα μπουκαλάκι νερό, μπορείτε να γυμναστείτε εύκολα στο σπίτι. Η αερόβια άσκηση ενισχύει την άμυνα του οργανισμού έναντι μικροβιακών και κυρίως ιογενών λοιμώξεων, ενώ βελτιώνει την πνευμονική λειτουργία και επιτυγχάνεται η μέγιστη πρόσληψη οξυγόνου.

3. Μουσικές καρέκλες μαζί με τα παιδιά! Και όμως, μέσα από το απλό και συνάμα διασκεδαστικό παιχνίδι, μπορούμε να γυμναστούμε και ταυτόχρονα να περάσουμε ποιοτικό χρόνο μαζί με τα παιδάκια μας!

Η βελτίωση της αυτοπεποίθησης, της θετικής ενέργειας και του αισθήματος αισιοδοξίας ως απόρροια της τακτικής φυσικής δραστηριότητας βελτιώνει και ενισχύει τη γενικότερη σωματική υγεία μας. Ωστόσο, δεν ξεχνάμε, πόσο σημαντική είναι η σωστή διατροφή, που οφείλουμε να ακολουθούμε σε συνδυασμό με την εκγύμναση του σώματος.

Ας προσπαθήσουμε, λοιπόν, ο καθένας με το δικό του τρόπο, να κάνουμε πιο φωτεινές τις μέρες μας και ας δώσουμε μια νέα διάσταση στο #ΜένουμεΣπίτι: Αυτή της δημιουργικότητας, του ποιοτικού χρόνου και, γιατί όχι, της γυμναστικής!

Επιμέλεια κειμένου

Κλεάνθη Καραγεωργίου

Απόφοιτη ΤΕΦΑΑ Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Υπεύθυνη των θεραπειών σώματος Skin and Hair Medical Care

Μήνυμα για την Εθνική Επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821

Η Επέτειος της 25ης Μαρτίου 1821 είναι μια ημέρα διπλής γιορτής για τη χώρα μας. Ο Χριστιανισμός τιμά την μεγάλη εορτή του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, ενώ, ο Ελληνισμός γιορτάζει τη μεγαλύτερη και σπουδαιότερη ημέρα της νεώτερης ιστορίας του.

Μια ημέρα μνήμης, τιμής και ευγνωμοσύνης για τους προγόνους που, με γενναιότητα και αυτοθυσία, όρθωσαν το ανάστημά τους για την ανεξαρτησία και την ελευθερία τους. Η ιστορία της Ελληνικής Επανάστασης μας διδάσκει ότι με πίστη, ενότητα, εθνική ομοψυχία και συνένωση δυνάμεων σε έναν κοινό σκοπό, κανένας στόχος δεν είναι ακατόρθωτος.

Η φετινή επέτειος της εθνικής παλιγγενεσίας συμπίπτει με μια ιδιαίτερα δύσκολη εθνική και παγκόσμια συγκυρία. Αφενός, η χώρα μας υπερασπίζεται τα σύνορα της και ταυτόχρονα βρίσκεται σε “πόλεμο ζωής” με έναν αόρατο και ύπουλο εχθρό. Σε αυτήν ακριβώς τη συγκυρία, το απαράμιλλο δίδαγμα των Αγωνιστών του 1821 παραμένει πιο επίκαιρο από ποτέ και οφείλει να αποτελέσει έμπνευση για όλους μας.

Σήμερα περισσότερο από ποτέ, οφείλουμε να σταθούμε ενωμένοι με κοινωνική συνοχή, υπευθυνότητα και περίσκεψη και να αφιερωθούμε στο «εμείς» και όχι στο «εγώ». Η δύσκολη πραγματικότητα, την οποία βιώνουμε τις τελευταίες εβδομάδες μπορεί να μας δημιουργεί μία μελαγχολία, δεν αλλάζει, όμως, το αίσθημα περηφάνιας για την εθνική μας επέτειο.

Στο πλαίσιο των φετινών περιοριστικών μέτρων δεν θα μπορέσουμε να γιορτάσουμε συλλογικά την ημέρα αυτή και να πραγματοποιήσουμε εκδηλώσεις, τελετές και παρελάσεις.

Φέτος, ας ανεμίσουμε στα μπαλκόνια μας, όλοι την ελληνική σημαία, το υπέρτατο σύμβολο της ελευθερίας.

Φέτος, ας αισθανθούμε περηφάνια για τους γιατρούς, το νοσηλευτικό και το υπόλοιπο προσωπικό των νοσοκομείων, τα σώματα ασφαλείας, τους φαντάρους μας και όλους αυτούς τους λειτουργούς του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα που δίνουν την ψυχή τους, σε δύσκολες συνθήκες, για την επιβίωση της Ελλάδας και των Ελλήνων.

Φέτος, μένουμε και γιορτάζουμε στο σπίτι!

Η ομάδα μας εύχεται σε όλους και όλες Χρόνια Πολλά, υγεία και κάθε ευτυχία.

Χρόνια πολλά Ελλάδα!